DANCING BEETHOVEN

Direcció i guió: Arantxa Aguirre País: Espanya Durada: 80 min Any: 2016 Gènere: Documental Interpretació: Malya Roman, Julien Favreau, Elisabet Ros, Kateryna Shalkina, Óscar Chacón, Gil Roman, Kathleen Thielhem, Masayoshi Onuki Música: Ludwig van Beethoven Fotografia: Rafael Reparaz Distribuïdora: Lopez-Li FIlms Estrena a Espanya: 28/4/2017

Apta per a tots els públics

Versió original subtitulada en castellà

SINOPSI

Dues companyies de ballet, el Béjart Ballet Lausanne i el Ballet de Tòquio, acompanyades de l'Orquestra Filharmònica d'Israel, dirigida per Zubin Mehta, es reuneixen en un espectacle sense precedents en el qual posaran moviments a una de les peces musicals més importants de la història: la Novena Simfonia de Beethoven. Aquest documental mostra el treball de desenes d'artistes de diversos països que treballen colze a colze en la construcció d'aquesta catedral efímera, feta a base de suor i somnis.

(Guiadelocio.com)

CRITICA

Arantxa Aguirre: "Béjart no és només per als 'balletòmans'"

 

La realitzadora madrilenya estrena en cinemes 'Dancing Beethoven', un film sobre la recuperació de la mítica coreografia del Ballet del Segle XX per a la 'Novena Simfonia'

La realitzadora madrilenya Arantxa Aguirre ha estrenat a Espanya Dancing Beethoven, un documental sobre el procés de recuperació d'una obra icònica del Ballet del Segle XX de Maurice Béjart (1907-2007).


Què va voler mostrar amb la pel·lícula? Quan un veu un gran espectacle de dansa no s'imagina tot el que hi ha darrere. I encara menys si es tracta d'un cosa com la coreografia de Béjart inspirada en la Novena simfonia de Beethoven, creada el 1964, que va tornar a muntar-se a Tòquio amb la Filharmònica d'Israel, dirigida per Zubin Mehta.


La seva pel·lícula mostra els nou mesos de gestació del projecte que Giles Roman, actual director del Béjart Ballet Lausanne, ha recuperat 50 anys després. Volia transmetre no només el procés sinó també la força de l'obra de Béjart i el seu significat. Tot i que el ballet és millor gaudir-lo sempre en directe en un teatre, he intentat traslladar al cinema tota la bellesa i plasticitat d'aquesta peça amb plans zenitals i un so espectacular. És una pel·lícula feta per veure en cinema, en pantalla gran. Què va ser el més complicat? El treball a la sala de muntatge, on s'escriu el guió d'un documental. Vaig haver de desbrossar molt i renunciar amb gran dolor a un munt d'imatges.


Per què li interessa el cinema documental? Treballes amb material viu. La realitat és molt rica i sempre passen coses inesperades, com mostra la pel·lícula. Has d'estar sempre molt alerta i amb les antenes desplegades.
Ja havia treballat abans amb la companyia de Béjart. Què la uneix a ella? Jo vaig estudiar dansa i vaig treballar amb ells un temps. Béjart m'ha influït molt. Com ell, vull que el meu treball estigui ple de bellesa i arribi a tothom. Béjart no va treballar únicament per als 'balletòmans'; va democratitzar la dansa i va aconseguir interessar-hi un públic ampli. Espero fer el mateix amb aquest documental.


La seva carrera com a cineasta seguirà lligada a la dansa? Per ara, sí. Estic preparant un documental sobre Enric Granados en el qual, a més de música, també hi haurà dansa.

 

Marta Cervera – Elperiodico.com

 


    CineBaix     Joan Batllori, 21     08980 Sant Feliu de Llobregat (Barcelona)     93 666 18 59     cinebaix@cinebaix.com     Disseny web: