Inici
Presentació
Programació
Retrospectiva
d'Abdellatif
Kechiche
Directors/es
VII Mostra
Debats
i cinefòrums
Notícies
Edicions anteriors
Índex
de pel·lícules
Entrades i abonaments
Organització
Com arribar-hi
Mitjans de comunicació
Contacte

Programació

LA VIDA DE ADÈLE


Títol original: La vie d'Adèle - Chapitre 1 & 2 (Blue Is the Warmest Color)
Direcció:
Abdel Kechiche
País: França Any: 2013
Durada:
175 min
Gènere: Romàntic, drama
Intèrprets: Adèle Exarchopoulos, Léa Seydoux, Salim Kechiouche, Mona Walravens, Jeremie Laheurte, Alma Jodorowsky, Aurélien Recoing, Catherine Salée, Fanny Maurin,Benjamin Siksou, Sandor Funtek, Karim Saidi Guió: Abdel Kechiche, Ghalya Lacroix, basat en la novel·la gràfica de Julie Maroh Música: Diversos autors Producció: Wild Bunch / Quat'sous Films / France 2 Cinema / Scope Pictures / Vértigo Films / RTBF / Canal + / CNC Data d’estrena a França: 23/5/2013 (Festival de Canes) Data d’estrena a Espanya: 25/10/2013

Qualificació per edats:
Sense qualificar
DO en castellà

SINOPSI

Amb 15 anys, l’Adèle somia a trobar l’amor de la seva vida. Quan coneix en Thomas, un desconegut ombrívol, guapo i amable, sembla que el seu somni s’ha convertit en realitat. Però una inquietant fantasia eròtica descol·loca aquesta història d’amor abans fins i tot que pugui començar. L’Adèle s’imagina que l’Emma, la noia misteriosa, de cabells blaus, amb qui va topar pel carrer se li posa al llit i la posseeix amb una voluptuositat aclaparadora. L’Adèle no ho pot seguir negant més, ha de reconèixer que li agraden les noies. Aleshores, la meravellosa i sensual noia dels cabells blaus torna a aparèixer i se li acosta. Comença així una apassionada i caòtica història d’amor: l’Adèle no aconsegueix avenir-se ni amb els pares, ni amb aquest món ple de morals absurdes, ni amb ella mateixa.

Club 7 cinema, http://blocs.mesvilaweb.cat

CRÒNICA DES DEL FESTIVAL DE CANES

[...] La vie d’Adèle arrenca amb la lectura de La vida de Marianne, de Marivaux. I així va arrencar la roda de premsa, amb Kechiche evocant el dramaturg francès de la Il·lustració, que ja citava profusament en la seva òpera prima, La escurridiza, i l’obra més cèlebre del qual, Juego del amor y del azar, podria ser subtítol eloqüent per a La vie d'Adèle. Marivaux parla d’amor sobtat, es pregunta si el nostre cor pesa més o menys després de rebre l’impacte del primer amor. Tota la pel·lícula pot entendre’s com la precisa mesura del cor de l’Adèle, dels seus batecs i arítmies: de com, sent estudiant d’institut, s’enamora bojament de l’Emma (Léa Seydoux); de com descobreix la seva voraç sexualitat; de com l’ambient en què han crescut cadascuna d’elles determinarà subtilment l’evolució dels seus afectes.

Desfem l’equívoc: La vie d'Adèle no és una pel·lícula sobre la sortida de l’armari d’una adolescent. Al contrari que la novel·la gràfica de Julie Maroh en què es basa, Kechiche prefereix no polititzar l’homosexualitat. “El còmic es desenvolupa en els noranta, en un moment de gran militància gai”, va explicar [...]. “Jo, en canvi, volia centrar-me en les trobades de l’Adèle i l’Emma, sense llançar missatges sobre aquest tema”. Amb prou feines hi ha plànols generals en el film. La càmera s’enganxa al rostre de les protagonistes –especialment el de l’Adèle, la qual la debutant Adèle Exarchopoulos encarna amb una seductora i vulnerable intensitat–, es gronxa en els seus llavis i es beu les seves llàgrimes. És lògic que, quan arriba el sexe, es contempli com l’origen del món: la primera seqüència entre llençols, que dura més de deu minuts, és una de les més belles de la història del cinema. Només hi ha veritat en ella: el desig inassequible, el plaer de la tendresa, cossos fràgils en trànsit de fondre’s. A aquestes alçades Kechiche s’ha guanyat la nostra empatia, i quan irromp la crisi sentim exactament el que senten les protagonistes. El triomf del naturalisme? No, diríem que el triomf del cinema. Segons el diari Le Monde, Kechiche, que, com Malick, construeix les seves pel·lícules a la sala de muntatge, tenia 750 hores de metratge rodat. Els seus mètodes de treball, que consisteixen a filmar sense dir als actors quan filma, l’obliguen a trobar el ritme intern de la pel·lícula a postproducció. De vegades no ho aconsegueix (com a Cus cus), però quan l’encerta, com a La vie d’Adèle, posa la vida als nostres peus. [...]

Sergi Sánchez, http://www.larazon.es
 

 

 
Disseny i manteniment web: Xavier Bachs